Posted by: guldanden | januar 11, 2007

Med upfront drengene og Flemming til håndbold

Jeg ringede til upfront drengene ClaeZ og HenrikH i går og spurgte om om at det ikke snart var tid til at pleje netværket. Og samtidig hænge ud med en stille øl til hygge. De gav mig SÅ ret. Desværre holder SAS-ligaen vinter ferie ind til marts, men så er der jo heldigvis håndbold, og i særdeleshed kvinde håndbold.

FCK’s kvinder mødte i aftes stærke Viborg H K, og det var på forhånd en lige kamp på papiret fordi at FC altid er stærke hjemme i Frederiksberg Hallen. Desværre ikke i aftes – bonde røvene vandt. Men ingen tude fjæs hos os!

Nå men vi bumpede selvfølgelig ind i Flemming i Frederiksberg Hallen. Han var fyr og flamme – hvis man forstår. I får lige et frisk billede fra en fantastisk chill out aften!

yo-flemse.jpg

Chill out med upfront-drengene HernikH og ClaeZ og så Flemming

Nå, hvad er der ellers af news? Jo den under skønne Paula Larrain fra TV Avisen gav mig ret i at den “nye” TV Avis er et skole eksempel på den nye medie virkelighed. TV2’s brand er under angreb!! Mere vil følge her på siden om netop det emne. Jeg er i gang med at producere en artikel om den nye TV Avis over for old school TV2 Nyhederne. For mig at se står TV2 for den klassiske sobre nyheds formidling som vor moder næsten lavede den; tæt på danskerne, tæt på de kendte, tæt på alt. Den nye TV Avis’ succes er i hus, fordi den nådes løst har kopieret TV2’s koncept. Det er fuldstændig fantastisk gået, DR!

Yeah. Som bonus service: Paula Larrains indlæg på sin blog:

Hvem var det, der vandt i dag??

Skrevet af: Paula Larrain
10 Jan 2007 15:57:38

Det var dem fra DR af!!! Har I set det – er der nogen, der har opdaget det??

16 ud af de 20 mest sete programmer i årets første uge var et DR-program. Og ikke nok med det: Vores TVAvis kl. 21 er for tiden den mest sete nyhedsudsendelse i kongeriget!!

Wow, tillad mig lige at være stolt af vores lille biks. Bjarke Guldand Andersen skriver under et tidligere indlæg en masse kloge ord om branding og man må jo sige, at han har ret. Vi er ved at komme efter det her på den gamle statsradiofoni.

I flere år har vi været vant til at ligge bagefter TV2 Nyhederne, når det kom til seertal, men i et stykke tid har vi nu ligget over dem kl. 21. Det er vel nærmest historisk og jeg vil hermed gerne benytte lejligheden til at takke jer seere for, at I i større grad vælger at se os.

Personligt er jeg rigtig godt tilfreds med det nye koncept, vi har skabt. Flere har haft svært ved at vænne sig til, at vi står op, men jeg skal hilse og sige, at det er fedt netop at stå op. Man bliver mere levende og læser knap så meget op som, når man sidder bag ved et bord. Selvom vi står længere fra kameraet, så bliver man mere nærværende i udsendelserne. Og indholdet har også fået sig en tur. Vi har bedre mulighed for at satse på enkelte vigtige historier, som vi kan give mere plads og baggrund. Det er fagligt meget tilfredsstillende.

Seertal har nu ellers aldrig interesseret mig synderligt. Jeg mener, det er vigtigst at gå efter andre kriterier, når vi laver TVAvisen. Men det er nu alligevel rart at kunne erklære sig enig med omkring en million mennesker hver aften: Ja, vi er værd at se!

Tusind, tusind tak. Man bliver jo helt glad i maven -)

Ærbødigst

Fuldstændig SÅDAN!

Bj@rke

Responses

  1. jeg kan lie hånd bold. god dansk sport.

    det er fo optur at dansk fjersyn er best i verden. jeg elsker danmark. det mit land.

    hilsen Gerd

  2. Den her blog afspejler vist blot bagmandens storhedsvanvid.

    Og kommentarerne virker fuldstændig forskruede.

    Bjørnen brummer.

    Bo.


Skriv et svar

Kategorier

