Posted by: guldanden | februar 4, 2007

No “mayday” – “KayJay” !!

Jeg skylder at sige med det samme at jeg bare har FULDSTÆNDIG respekt for Karen Jespersen. Sådan! – Hun har meninger, hun har mod – og så har hun sine meningers mod – og det er ikke så lidt endda. Selvfølgelig vil der i disse dage blive mumlet i krogene og visse steder lige frem råbt: ”Politisk Luder”, nu hvor KayJay har skiftet til partiet Venstre – DK’s extremt mest funky parti.

 

KayJay

 

Jeg skal som kommunikations kommentator, branche mand, spin doktor, medie rådgiver, PR-coach og medie advicer, selvfølgelig ikke kommentere på KayJay i den selve politiske substans – men blot helt overordnet forholde mig til hendes brand og kommunikations strategi! Sådan!

Fejlfri er et ord som at jeg vil nævne – sublim et andet. KayJay er ikke bare dygtig, hun kender også spillet, eller gamet – det spil/game, som at spilles når christiansborgvægteren lukker af for aftenen og raflebægrene bliver hentet frem på Toga Vinsue – Ja nemlig! – Det politiske rafle spil. Så er der pludselig noget at rafle om. Det er der at landets fremtid virkelig afgøres.

Der har længe været tale om i dansk politik altså sådan mellem branche folk at Uffe var på vej tilbage til et fuldstændig vildt comeback. Det minder om historien fra det gamle testamente om Prins John og Ricard Løve Hjerte: Mens at Kong Ricard tog af sted på pilgrimsrejse til det Hellige Land, gjorde hans sted fortræder Prins John onde ting ved landet. Kongen kom hjem, så hvad at der var sket og smed Prins John på porten. At det samme kan ske for Anders Fogh er ikke utænkeligt. Nå, Uffe snakker og røven den går.

Hvorom alting er så kan det heller ikke af vises, at det også havde en langefinger med i spillet – da Karen Jespersen tog sin beslutning. Jeg har jo tidligere coachet top politikere fra alle sider i det politiske spektrum, Ole Stavad og Keld Albrechtsen blandt flere, i medie performance og jeg ved derfor at det er utrolig vigtig med de signaler som at man sender – i Keld A’s tilfælde arbejdede vi i lang tid med at han skulle slippe den unge-friskfyr-jeg-er-nede-med-de-røde-attitude og måske anlægge en mere rund, alfaderlig og stats mand facon og fremtræden. Lidt mindre surf – lidt mere sur mand. Jeg kan naturligvis ikke tage æren 100% for resultaterne men i hvert fald 80.

Men for at komme tilbage til KayJay – hende og hendes mand Rulle er jo om nogen kendt som et politisk brand – det næste skridt må være at rebrande – rebrand -rebrand – rebrand. KayJay er for dansk musik hvad Ipod-nano har været for musikbranchen – lige på og in your face. Hun siger alt det som at ingen andre tør. Og så har hun humor. Alt for crazy humor. Engang at vi var nogle branche folk til et seminar hvor at KayJay var gæste taler sad vi backstage i en campingvogn, som der var sat op for VIP’sne bag hallen. Det var vist i Brande. Eller Holbæk, hvis at jeg ikke tager meget fejl. Nå, pludselig kommer den mest crunchy bemærkning ud af KayJays mund – fuldstændig SÅDAN! Ja, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske den, men det var funny og ikke særligt politisk korrekt.

Man skulle ikke tro at hun oprindelig er fra Jylland. Personligt kender jeg ingen seje folk fra Jylland. Men det er Karen Jespersen. Held og lykke og velkommen tilbage i dansk politisk, KayJay.

Det var bare en dugfresh kommentar til det politiske medie landskab fra Bjarke. Jeg må rende videre, men i den kommende uge skal jeg nok få tid til at poste mere. Det er arbejdet, I ved. Arbejde gør fri, sagde en klog mand til mig engang på Toftegaards Plads.

Bjarke

Responses

  1. *fins* Bjarke-nuller, JEG er da fra Jylland. Og det ved du da. Uartige!

  2. Hey Cindy. Ja sorry. Men sådan er Verden. Bjarke


Skriv et svar

Kategorier

