Posted by: cindarella | februar 16, 2007

Politisk lobby og lobbyisme

Nå men jeg må hellere til det. Bjarke ringede tidligt og han var ikke så tilfreds med mit arbejde med hjemmesiden. Det er en coachhjemmeside og så skal den handle om coach og dermed basta-bum. 😀

Jeg vil så gøre som Bjarke siger: At stikke til subject. Så Bjarke-gøj der er ingen grund til at ophidse sig for her følger som du ville have min mening om firmaet Waterfronts mening om polititisk lobbyisme fordi de er opfront. Jeg skal osse dokementere med eksempler og analyser ligesom at Bjarke plejer at gøre det på hjemmesiden!

Nå men Waterfront siger altså:

Lobbyisme er for de fleste lig med korridorsnak eller hemmelig kontakt med politikere med det sigte at påvirke dem. Men for WATERFRONT er lobby en meget bredere størrelse. Helt grundlæggende skelner bureauet mellem påvirkning af politikere og networking/kommerciel lobby. Derudover er det vores opfattelse, at et moderne samfund har brug for personer, der kan skabe et bedre overblik i en sag, der kan være af politisk karakter eller en direkte kontakt, der kan være af mere kommerciel karakter. 😉


Politisk lobbyisme
WATERFRONTs kompetence på området bygger på et omfattende kontaktnet og et indgående kendskab til det politiske/administrative system. Kendskabet er opnået gennem mange års engagement og arbejde i det politiske liv på både dansk og europæisk niveau.
Politisk lobbyisme benyttes, når en kunde har behov for at få fremført sine synspunkter hos myndigheder og politikere, og for at få indsigt i eller direkte indflydelse på lovgivningsprocessen. Bureauet kan også tilbyde foredrag/undervisning inden for vilkårlige politiske områder, som en kunde har behov for at få en fuldstændig viden om. 😀

Det er selvfølgelig godt nok. I ordbogen står der at lobby kan betyde overdækket forværelse eller gang eller forhal eller i overført betydning en klike af lobbypolitikere og det er lige hvad lobbyisme er for noget. Nå men der står bare at det er HEMMELIGT og så forstår jeg ikke at Waterfront ligger det ud på deres hjemmeside som ikke er så hemmelig at jeg ikke kan finde den! Det er bare MIN mening. Det må jo være HEMMELIG påvirkning af politikere. Nå men nok om det. Nu må jeg have lavet nok coach for idag! 🙂

Hvad jeg ikke forstår er osse hvorfor min prinsessemis ikke er vendt tilbage endnu. Nu har hun været væk i……. et døgn snart. Det ligner hende bare ikke. Den Bette savner hende osse og spiser af sin madskål. 😦

Hvis nogen undrer sig over at mit navn virker udenlandsk så er det bare fordi det er et kælenavn for Cindarella. Så skulle det være på plads 😉 . Nå men Gudrun har ringet og sagt at hun gerne vil høre noget mere om hvad der skete i sommers til det kursus hvor Bjarke var vores lærer og hvor vi mødtes for første gang. Jamen der skete da ingenting overhovedet. Jeg forstår bare ikke hvorfor Bjarke har råd til så fint tøj når han samtidig har en rigtig gammel grim bil.

Nå men i aften laver jeg en ordentlig portion frikadeller!

  1. Først tager du en masse flæskefars (når nu det er slanke frikadeller, så vælg evt noget flæskefars med lavt fedtindhold. Min erfaring er dog at det er det forkerte sted at skrue ned for fedtmængden, da det gør at det ikke smager af så meget – men det er jo en smagssag) og propper det i en stor skål.

  2. Så tager du nogle æg (fra burhøns da det er de mest slanke høns du kan få) og propper op i skålen

  3. Så tager du noget mayonaise (du kan her vælge at bruge en fedtfattig – men igen måske et dårligt sted at spare) og propper i skålen

  4. Så tager du noget grovmel (du kan også bare bruge anmindeligt mel) og propper i skålen

  5. Så tager du noget madlavningsfløde (du kan altså også bruge piskefløde, det er et dumt sted at spare for piskefløde smager virkelig godt – men man skal jo også tænke på figuren) og propper i skålen

  6. Så rører du det hele sammen og tilsætter fløde efter behov husk også masser af salt, pepper og mit eget lille kærlighedskrydderi Hakkede peanuts!

  7. Derefter gør du en pande parat med noget ekstra olivenolie (har du ikke oliven olie kan du bruge noget smør i stedet – evt. palmin) du skal bruge nøjagtig så meget olie at ”dellerne” er halvt dækkede når de ligger i panden

  8. Imedens ”dellerne” trækker så kan du lave nogle kartofler (som jeg normalt vælger at koge HELT ud – det er min mors opskrift – det er sådan at de kan samle mere væde)

  9. Som sovs foreslår jeg at du køber en færdig fra lokalbrugsen eller lignende

  10. Server spidskål eller franske kartofler til!
  11. VÆRSGO SÅ DER SERVERET!

 

Hmmm jeg synes jeg hørte noget ved døren skarve men det var vist ikke noget. Slet ikke en lille bitte mis.

 

mis

misse

 

misser

 

misseren

 

Nå men vi ses jo nok.

 

Responses

  1. Sådan min pige bare gi ham Bjarke tørt på – Det var bare en super god analyse du lavede af waterfront – det ku Bjarke sku ik ha gjort bedre selv! I øvrigt skal du ikke lade dig dikterer af Bjarke – du er meget bedre værd!. Mænd i det hele taget er nogle svin – de skulle fanme prøve hvordan det er at stå op om morgenen og lave en ærlig dags arbejde uden at bryde sammen over at det hele nogle gange hviler på skuldrene af en person – men er der nogen der kommer og siger tak – næh det skal du ikke regne med – det har jeg lært af bitter bitter erfaring – INGEN siger tak! Men Cindy du er så ung – du har så meget mod på livet – gi ikke op endnu – som visse andre! Og hvis der er noget så skal mor her nok komme efter dem. Endnu engang en KLASSE opskrift jeg ELKSER DELLER – og dine er sku de fineste man kan få!

    Vi ses og du ringer bare – ellers ringer jeg!

    HEj min pige

  2. Det her bliver dag for dag mere og mere bizart! Jeg har sjældent set større klaphatteblog! Og jeg ved, hvad jeg taler om; kigger ind på ca. 200 dagligt!! Hvor er ham tågeren blevet af?

    Bo


Skriv et svar

Kategorier

