Posted by: guldanden | februar 20, 2007

Henrik Qvortrup drikker IKKE Fandens sæd …og andre ondsindede rygter om det danske medie landskab

… i hvert fald er Guldanden atter landøøøøøøt efter en eller to mindre mistakes.

Cindy: Du er UDE. Enuff said! Cindy er flov over sin adfærd, og jeg vil lade nåde gå forret: Cindy vil i første omgang få en underside her på Guldanden, hvor at hun vil lægge diverse hobby relaterede ting ud.

Denne blog handler om coaching, management, best practice, NPM, medie landskabet, WEB 2.0, den globale innovative videns økonomi, benchmarking etc. etc. etc. – ikke alt for snottede vest jyske katte og alt for latterlig dansk bonde-føde.

Jeg vil med det samme stille skarpt på en af tidens vigtigste nyheder eller måske rettere løse rygter:

For nylig støtte jeg på en gammel hjemmedreng (da jeg ikke ønsker at bringe ham personligt i mis kredit, undlader jeg at skrive hans navn her, men som at en klog mand sagde: ingen savnet, ingen glemt), og jeg ved da godt, han jokede lidt, da han fortalte mig, at Henrik Qvortrup er klar til at drikke Fandens sæd, eller han havde hørt om en, der havde sagt, at han, altså Henrik Q, var klar til at drikke Fandens sæd, og selvfølgelig grinte jeg, lige da jeg hørte det!

Men da jeg kom hjem, tænkte jeg virkelig over det og indså hvor nederen, som at jeg havde reageret. For selvfølgelig skulle jeg have taget tyren ved næsen, mens den var varm, og sagt til min gamle hjemmedreng: “Gamle hjemmedreng, jamen det er jo slet ikke rigtigt, det dér – hvordan kan Henrik Qvortrup drikke Fandens sæd, hvis ikke at Fanden eksisterer?”

Den gamle hjemmedreng er i virkeligheden meget betydningsfuld/”player” inden for show bizz stråstreg medie landskabet, og jeg synes at jeg er nødt til at nakke det rygte 100 % – nogle skal stoppe de rygter, som der florerer i det danske medie landskab, fordi at hvordan skal vores celebs eller gå frit rundt endsige sove trygt om natten?

Henrik Qvortrup er en af de få bastioner i dansk journalistik, som der har sin integritet i behold, han er en af de få der holder hovedet helt koldt hele vejen, mens alle andre taber deres. Faktisk skal man slet ikke kimse af ugebladsjournalistikken – det er dens værdighed og anseelse, som Henrik Qvortrup har forsvaret – fordi at de eneste rigtige bidske journalister er i ugepressen. Havde det ikke været for Se & Hør havde vi ikke vidst, at Martin og Alexandra skulle giftes, mens tæppe tisserne Berlingske og Politiken ligger og snorksover i selvfedme – der ER Se & Hør på barrikaderne. Derfor er det da ikke utænkeligt, at det netop er Thøger Seidenfaden, som der har sat rygtet i gang, om at Henrik Qvortrup er klar til at kævle alt muligt!

Status anno 2007 er, at det danske medie landskab bugner af legendariske/ondskabsfulde rygter, der altså intet hold har i virkeligheden. Hermed en lille liste af dem som at jeg som branche mand lægger øre til ca. en gang om ugen. Det ER trivielt stof…

  • Det skulle være Peter Brixtofte som der startede rygtet om at Anders Fogh går i dametøj og roder rundt med polske mænd på gulvet.
  • Det skulle være samme Anders Fogh Rasmussen som der har omsat rygter om at samme Peter Brixtofte IKKE kan holde sig fra “saften”.
  • Det skulle være Flemming Østergaard som der har sendt samme Peter Brixtofte på alkohol afvending.
  • Det skulle være samme Flemming Østergaard, som der havde sine 600 nærmeste venner inviteret til sin 60-års fødselsdag i 2002 (YESSIR: Been there).
  • Det skulle være en af erhvervs livets top dogs, finansminister Thor Pedersen, der sagde, at samme Thor Pedersen ikke havde naller i klemme med hverken skatte svindel, Farum-sag (hvor samme Peter Brixtofte i begrænset omfang var involveret) eller en udtalelse om at Danmark kan købe hele verden.
  • At samme Thor Pedersens meget personlige ven og politiske fjende Helge Sander skulle give gaver og orale ydelser til alle blondiner, der nogensinde har optrådt på TV.
  • Det er vist Tha Man Bent Jensen som der har sat et rygte i gang, om at Jørgen Dragsdahl er spion for Sovjetunionen (lidt tåbeligt rygte SÅ mange år efter USSRs sammenbrud. Samme Bent Jensen var der IKKE til samme Don Østergaards fødselsdag). Samme Dragsdahl har svaret igen med at starte et rygte om, at han ikke var spion for Sovjetunionen.
  • Det skulle være Kofi Annan som der har sat gang i rygtet om at krigen i Irak er ikke-lovlig og at folk er fulde af lort.
  • Det skulle være Michael Carøe som der oprindelig startede historien, om at Lene Espersens havde sin gang i en swinger club i det indre København (HVOR VED MICHAEL CARØE DET FRA??).
  • Samme Michael Carøe skulle være en hyppig gæst i P@rkens VIP-area til FC’s kampe. Der skulle han flere gange være stødt ind i den legendariske top dog inden for branding/medier/coaching, Guldanden. De har dog aldrig talt om at besøge swinger clubber.
  • Det skulle være samme Guldand, som der helt tilfældigt stødte ind i skuespillerinden/provokunstneren Anne Grethe Bjarup Riis på Valby Stations billetsalg i midten af november sidste år (nej, vi har ikke noget kørende… don’t get me started).
  • Det skulle være tidligere Brøndby coach René Meulensten som der købte havenissen Hannes Sigurdson til klubben (hvad tænker de dog på?).
  • Det skulle være entertaineren Jan Elhøj som der satte gang i historien om at entertainerkollegaen Simon Jul Jørgensen efter FC’s mesterskab i 2003 havde overfuset en betjent, som der ville anholde ham pga. brandert + semi-uterlig adfærd, med bemærkning om: “Du ved vist ikke, hvem jeg er!!”.
  • Det skulle være Prins Henrik som der mod betaling i naturalier fortalte Billed Bladet at Alexandra har noget kørende med en mand.
  • Det skulle være debattøren/gangsteren Claes Kastholm Hansen som der er kilden til at Thøger Seidenfaden i en brandert havde ørlet i linie 5A fra hovedbanegården mod Amager og derefter nægtet at give sit CPR til en politimand med ordene: “Jeg anerkender dig ikke!”.
  • Det skulle være Naser Khader som der oprindeligt startede et rygte om at Ahmed Akkari skulle være et gigantisk fjols.
  • Det skulle være HELE det danske folk som der lod Marlene Mortensen vinde Eurovisionens MGP i 2002, hvorefter at hun endte nummer sidst. Nedtur.

Bare for at gøre det klart: Bjarke Guldand rapper ikke rygter af om Danmarks celebrity miljø/medie landskab. Der er intet at komme efter. Jeg er ren.

GuldBjarke (gratefull to be back…)

Responses

  1. Nej jeg bliver ikke fornærmet;-)

    Ok vikingerne den er langt ude, på den andenside kan jeg jo som sælger sige at min egen tro på mit produkt er væsentlig for min evne til at sælge.

  2. Siden hvornår er han da stoppet med at drikke hans sæd?

  3. H.Q. Er da det nærmeste vi kommer til djævlen på denne jord.

    Gid fanden havde Se & HOR !

    😀


Skriv et svar

Kategorier

