Posted by: guldanden | februar 24, 2007

REbrand Galore…

Man skal være mand for at stikke en en undskyldning. Er man for fej, kan man henholde sig til abstrakte principper. Jeg er ikke alt for upfront med at svare på mine mails for tiden, sorry. Men jeg deler principper med Malou Aamund fra IBM, når hun siger, at man kan ikke være på 24-7-365. Er man top dog i dansk business, chef for 3 og mor til 80 på den private front, er det icecool at slukke sin telefon fra tid til anden. For tiden er det god stil ikke at være på: Offline family guy = livskvalitet = opperen-fed. At være på på messenger på tønden = online taber-minus-control = nederen-fed. Den gamle “jeg-vil-dø-for-firmaet-med-skoene-på” er bare SO 1991. Game over.

Sagen om Malou fra et branding/coach/medie perspektiv: Fuldstændig SÅDAN rebrander man sig som hot shot i dansk business/medie branchen! Malou, din snilde babe – Bjarke er på DIN vogn! Og til alle jer, som der afventer GuldBjarkes svar: Jeg har altså det princip, at selvom jeg er en uundværlig branche mand med et umenneskeligt stort ansvar & arbejdspres & og mere en 100 forskelligt farvede bolde i luften på en og samme tid i dagligdagen, så er der bare en personlig grænse, hvor at jeg siger: Cut. Sådan stopper festen. Guldanden lever ikke af rugbrød og milliongage alene – jovist er penge da rare at have, det skal jeg da være den første til at skrive under på og indrømme, det er der slet ingen tvivl om! spørg hvem som helst  – for penge får du både kærlighed, venskab, prestige, masser af fois gras og champagne og guderne skal da vide at jeg elsker og nyder det hele! Det er bare heller ikke ALT – men vi skal også huske på!: Hvad blev der af fordybelsen? Af den betvingende poesi? Det legende menneske? Af den nysgerrige lille dreng inde i os alle? Af den glade, men lidt større dreng, der hang ud med de andre drenge, der også bare hang ud? Hvor er de henne allesammen?

Her er et eksempel på at fordybelse og barnlig glæde ved at sætte fokus på sig selv om sig selv om det at være kendt kan være med til at booste dårlige seer/salgs-tal.  Man rebrander sig selv ved at sætte fokus på sig selv når man tænker på andre end sig selv (i virkeligheden vil Anette Heick naturligvis bare sælge popplader – men det kommer hun også til, når hun bliver associeret med sultne negere i den 3. verden).

max

I mange år har Den 3. Verden, negere, global opvarmning etc. etc. raget mange en fløjtende – men nu er det blevet SO 2007.0 at relancere sig selv på en federe “Jeg-tænker-på-negere”-måde. Det er i den grad prisværdigt at man på den måde for aktiveret en masse mennesker i den 3 verden – bringer dem ind i det nye Web 2.0 hvor de så kan bidrage til at profilere blandt andre Anette Heick! For som de kloge siger: “Ledig gang er værre en kold pizza og varm cola” (nærmere detaljer kan læses i min tidligere publikation: Den nye medie virkelighed, et andet eksempel på en SUPER omgang rebrand kan læses i min semi-recently-post om Karen Jespersens rebranding).  konklusionen må derfor værre 2 delt: 1. Effektiv rebranding-kampagne i hænderne på rigtige branche folk vil booste deres karrierer! 2. Spørg ikke hvad du kan gøre for negerne, men spørg hvad negerne kan gøre for DIN karriere!

Pointen er at jeg i det kommende stykke tid vil prøve at finde min egen fordybelse og tid til også at besvare de mange henvendelser jeg har fået – de er mange og meget rygklappende, men det er OK for min ryg kan godt tage presset. Jeg bruger utrolig meget tid på at tænke på andre end mig selv og det vil jeg fortsætte med! SO STAY TUNED!!!! og hold øje med jeres mailboxe -Bjarke is OUT there.

Lige en sidste kommentar:

At direkte sige, at Henrik Q-ball (Henrik Qvortrups vennenavn blandt venner – ja jeg har holdt lidt tilbage med det!) INGEN INTEGRITET HAR og er parat til at slikke Josef Stalins store nosser, viser at man INTET har forstået OVERHOVEDET!

Fuldstændig sådan!

Guldanden

Skriv et svar

Kategorier

