Posted by: guldanden | marts 14, 2007

Errata! (rettelse)

Efter min post forleden om bl.a. Nyhedsavisens chefredaktørs blog, ringede Dave og var ærligt talt pissesur, fordi jeg som kommunikationsbranchemand/mediefyr burde vide, at Daves blog naturligvis ikke skrives af Dave selv. Det har han slet ikke tid til.

Praktikanten laver den.

Så bliver jeg bare nødt til at konstatere: Godt gået, David! Indragelse er tidens løsen i den nye medievirkelighed. Teknisk foregår det sådan på Davids blog, at praktikanten tager udgangspunkt i en prioriteret liste over mediefolk skråstreg medievirksomheder, der skal have street credit/i bad standing. Derefter kan praktikanten ved hjælp af terninger eller plat og krone frit udvælge og kombinere fra listen og bygge en post op om et – som regel! – totalt ligegyldigt emne. Det er fuldkommen ligemeget, hvad posten handler om – Maren i kæret, forbrug, whatæver – sålænge der rykkes på den lange mediebane!

Ideen bag David Trads’ blog er selvfølgelig at skabe fed stemning omkring Nyhedsavisen og få average joe’s til at oprette en blog – ligesom David Trads! Se mig, jeg er ligesom David Trads! Og en gigantisk bonderøv!
Sådan foregår det også på DR, hvor “værterne” blogger. Journalistpraktikanterne blogger. Undtagen i tilfældet Paula Larrain – hendes blog er 4real. Hvilket man kan se i, at hendes blog er den ENESTE med bare en flig af mediefaglig kvalitet, integritet og skriveglæde. Yes-yes. Nu véd vi inden for branchen, at Kenneth Plummer pønser på at komme af med nogle folk i DR, må jeg i kollegialitetens navn foreslå de uslingeværter, som får tåbelige praktikanter fra journalistuddannelserne til at gøre deres arbejde? Ha ha ha, GUYS! – Bjarke joker…
Jeg ved godt der har været lidt stille på bloggen! Men i ved hvordan det er, Hele verden hiver i Bjarke: ”hjælp os Bjarke” bliver der råbt og hvad skal Bjarke gøre? – for en god bunke gulddukater eller piratos gør Bjarke rimeligt meget, kan jeg godt afsløre…

Bjarke Guldand

Responses

  1. http://www.hummaa.com/user/basket2bridge


Skriv et svar

Kategorier

