Posted by: guldanden | marts 29, 2007

MC Clemens vs. L:Ron:Harald

Okay, ikke et ord om weekendens ESTDOE. Aldrig før har jeg været vidne til sådan en flok pjevsedrenge og tøsepiger. Det udviklede sig jo til en regulær pubcrawl! – og en gudsbenådet af slagsen, men så tag da for helvede og drik som mænd! Og så tag da at ryg nogle ægte smøger, der kan ryges i begge ender. Bjarke brænder sit lys i begge ender, at I ved det! Og en pubcrawl… gimme a break! Hvormeget bonding skråstreg teambuilding er der lige i en PUBCRAWL??

Nå.

I ugens første dage var jeg til et seminar i Bollingstedt, og på falderebet synes jeg, det er interessant at konstatere, hvordan alle taler om MC Clemens, mens samme synes komplet at have glemt L:Ron:Harald. For mig at se er der tale om en bizar forglemmelse af Hip Hop’ens sande rødder. Konklusionen på seminaret – som handlede om rapmusikken som kulturel diskurs og meningsbærer, var, at Danmark er et u-land mht. til solid rap, som vor Moder lavede den. Dér måtte jeg indsætte en fodnote om MC Einar. Ikke blot har den mand sammen med Bossy Bo dekoreret SÅ mange S-tog i København siden 1980. Jeg har personligt mødt ham engang i midten af 90’erne i C-toget mod Ballerup! Han havde sgu sin guitar med i toget. Se, DET er en rigtig poet/kommunikationsbranchemand.

Bjarke

Responses

  1. Fornyligt optrådte jeg på Nemoland lige efter Einar og må nikke genkendende til ironien i, at Einar – som jo havde ry for at holde Danmarksrekorden mht hvem der glemte sine tekster oftest og iøvrigt lavede flest spastiske manøvre for at redde den hjem – leverede et show mere fejlfrit end mit eget. Jeg kunne bruge en halv time på undskyldninger, men vil hellere glædes over at den gamle veteran er vendt tilbage til virkeligheden. Et levende hip hop klenodie der velnok har inspireret flere rappers end alle andre. Derudover var det altså Peyk der malede og skrev teksterne – de valgte bare Einar fordi han var den der drak mest og derfor havde den sejeste stemme – stakkels dreng !


Skriv et svar

Kategorier

