Posted by: guldanden | april 23, 2007

Kongehusets strategi: 3B: Baby, Business og Branding

Guldanden kommenterer på kongehusets nyfødte baby (et presse statement)

Kongehuset er en utrolig vigtig figur og frontpromoter for henholdsvis www.Visitcopenhagen.com, Royalcopenhagen, Wonderful Copenhagen og carlsberg øl (kongelig hofleverandør). Kongehuset er således helt selvskrevne i kom.branchen og derfor bliver Bjarke Guldand Andersen også nødt til at forholde sig til dem som brand og branchepersoner.

Bjarke Guldand Andersen udtaler om kongehusets seneste satsning:

”Efter skandalen med Martin og Alex har Kongehuset satset på det helt store rebrand! Det er der kommet en baby ud af og det er et super professionelt stykke arbejde af både moren og faren”

”Kongehuset har ligesom Anders Fogh, Henrik Qvortrup og Hella Joof været ofre for en lang række af on-going rygter, der er ligeså langtidsholdbare som langtidsholdbare batterier og længere endnu! Derfor var det vigtigt for Kongehusets pressekorps endelig at vende den onde cirkel til noget postivt! Dette blev gjort med krisekommunikation og løsningen blev flere babyer! Sådan!”

”Der er ingen tvivl om at Frederik er praktikeren og Mary er strategen – både kommunikationsmæssigt men også i forholdet

”Frederik har tidligere udtalt en masse forvrøvlede ting om OL og politik – det har han lært noget af: Han har lukket munden og ladet kroppen tale i stedet – det er paradoksalt nok den bedste kommunikationsstrategi han har haft i årevis – meningsmålinger vil i det kommende skyrockete!”

”Frederik og Mary er dette millenniums top brand det er ret flot taget i betragtning at netop Frederiks forgængere (brand history) i det forgange millennium var allerbedst kendt for deres sindsyge, diktatur, arbitrær vold, stavnsbinding, hvid paryk og guldkaret”

”Tillykke Frederik og Mary med den nye kommunikationsstrategi og den lille pjevs! Må hun blive et stort aktiv for Danmark og Royal Copenhagen ligesom sine forældre – så skal eventyret nok ende lykkeligt”


Fakta om Bjarke Guldand Andersen – fact sheet:
Kendt viksomhedscoach, kommunikatør/branchemand og politisk- skråstreg brandingkonsulent.
Har i mange år arbejdet i Coop Danmark. Har de seneste år haft eget selvstændigt PR og coachingbureau i København, BGA Consult.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Kategorier

%d bloggers like this: