Posted by: guldanden | maj 22, 2007

Networkingens Grand Master Flash

I det nye millenium handler det i høj grad om at flashe klasse og up-frontness. Vi har fornylig set eksempler par exelence i frontrunner number 1. Malou Aamund – der forstår at jonglere både karriere, 3 børn, sin mands primadonnanykker og et historisk knald med kronprinsen direkte ind i hjerterne på vælgerne. Ny Alliance har fået endnu en fugl på taget – SÅDAN! Men i dagens anledning vil Bjarke slet ikke kommentere på udviklingen i Ny Alliance, men snarere kigge på hvordan – altså HOWTO – man får status af at være totalt upfront en såkaldt frontrunner!

En vigtig hovedregel i at opnå upfrontness er selvfølgelig flashing – man skal hele tiden vise man er noget ved poppen – ellers er man IKKE noget ved poppen! Som jeg tidligere har været inde på – konstituerer form indhold – ikke omvendt – get IT!

Emails er kommet for at blive. Og når nu man alligevel sidder hele dagen foran skærmen og knokler eller browser på nettet eller besøger Second Life eller WoW mens man måske bikser lidt LEAN sammen – så vil man unægtelig få en masse mails! Spørgsmålet er: “Skal jeg svare, eller skal jeg ikke svare?”. Computeren har naturligvis en auto reply-funktion, hvilket man skal holde sig fra. MEN MEN man er jo stadig intereseret i at alle ved, man har travlt – alt for tralvt til at svare mails. Signalér, at du ikke kan sidde og vente på mails fra lige netop businessassociaten, kerneinteressenten eller stakeholderen! Ergo: Jeg har ALT for travlt. Men når vi kombinerer det med vor viden om, at mennesket og lønslaven vil have mere nærvær, hygge, maosko, langt hår, pipe, GÅPÅ-attitude og in-your-face capability – SÅ skal vi naturligvis til at skrive vores “out of office/autoreply” manuelt – ligepræcist når meddelelserne kommer ind. Ikke noget med at sætte Microsoft på sagen – gør det selv! På den måde kan man målrette og personalize mailsene (out of office reply’sene) til den enkelte person – som om at selve autoreplyen var blevet customized KUN til de personer, der læser den. Se, det er UPFRONT i det nye millenium.

Efterfølgende skal man naturligvis vente minimum en uges tid, før man giver sig i kast med at svare på selve mailen – klart!

Et eksempel er:

“AUTOREPLY OUT OF OFFICE! Jazzy Kjeld! Jeg har fået din mail og den vil blive læst. Og om en uge senest får du svar – jeg har nemlig pissetravlt, skal jeg sige dig! GuldBjarke.”

En anden løsning, som nu hvis min gode ven og branchemand – Henrik Dahl! – skrev til mig:

“Hej Hønse! Jeg vidste du ville skrive til mig – men jeg er desværre OUT OF OFFICE! – Du kender branchen ligesågodt som jeg, og derfor ved du, at jeg lytter til dig – læser hvad du skriver – lytter til det, du synger! Og ligesåsnart det er sket – så ringer jeg! Fantastisk dinner du fik bikset sammen sidst! Jeg havde aldrig troet man kunne blande fisk, citron, ingefær og chili med wienerbrød! Du kan alt og får det til at ske! Vi ses Hønse – keep IT fur REEL and keep on jaZZin! Din Ven Guldbjarke – YEAH”

Det var så slut for dagens lektion i upfrontness! – vi ses YEAH!

BJARKE (OUT OF OFFICE) ;o) ;o)

Skriv et svar

Kategorier

