Posted by: guldanden | juni 26, 2007

Google Hype 2.0

Som TV Zulus top dog Keld Reinicke er jeg fan af Google. Det er vi alle! Men Keld benytter enhver lejlighed til at fortælle om sit våde forhold til Google, og ja – JA! – Google ER (- det iøvrigt snarligt forældede -) WEB 2.0. Når man er upfront i branchen, til afterparty hos Søren Pind, reception i kommunikationsbranchen med andre kommunikationsbranchekonsulenter i den politiske industri osv. osv., så kan det hurtigt blive monotont at høre på folk som Keld. “Fuck, nu kommer han herhen, han har set mig. Hønse, hold mit glas – jeg render på tønden, Keld kommer i denne retning, lad som om, du ikke har set ham – SEZz fur reel gamle JaZz”. Jeg er i byen for at NETVÆRKE – hvis han vil ævle om Gmail, Gmail Mobile, Google Maps (+Mobile Edition), Google AdWords/AdSense, Trends, Labs, Calender, Talk osv. osv., så må Keld ringe, når jeg har fri. Hvilket han så gør. “Skal vi synkronisere vores Google Calenders?” Hm, nej det tror jeg ikke, Keld. Jeg vil hellere spise en edderkop.

Organisationen Privacy International puttede forleden Google i kategorien: “Comprehensive consumer surveillance & entrenched hostility to privacy”. Real JazZ – de fatter bjælde! Google er igang med at konsituere sig som en central struktur i det urbane storbysegments sociale liv – præcis som telefonen for 100 år siden. Det er godt gået, brancherespekt til Google, MEN: Kom nu videre – stop the hype, webbet udvikler sig fortløbende fremad i et ustoppeligt jævnt kværnende maskineri. Google vil også fremover indtage en vital position i faciliteringen af webbets sociale infrastruktur for det købestærke, kræsne storbypublikum med hang til dyr smag og ikke-billige vaner. Men så er det også sagt.

Google giver mig som branchemand en mulighed for at tjekke, hvad folk her på bloggen søger på i Google, når de kommer ind på siden. Det betyder brandingchance, customized content (content is king!), differentieret kommunikation, segmentinddeling samt ikke mindst dot og com. Sådan!

Men! Det vil kræve, at the urban crowd begynder at søge på noget mere meningsfuldt. Nedenstående er en liste over søgninger inden for de sidste 24 timer, som er conducted for at finde Guldanden.wordpress.com, og det er bare ikke godt nok.

Bizarre Googlinger:

  • Røv
  • Gamle patter (- det kender jeg intet til)
  • Anders Fogh Rasmussen dametøj (- stop nu det pis)
  • Efter patter (- skabte Gud kvinden… 😀 )
  • Christopher Arzrouni “at tænke sig” (- ja, at tænke sig… hvad den mand overkommer!)
  • Brugt af flere mænd gangbang historie (- ?)
  • Sofie lassen kahlke nøgen (- jævn smag i kvinder)
  • Oliver Bjerrehuus nøgen (-okay! Jeg troede, det rygte var gået i sig selv?)

Fuck – tlf ringer…… BGA r ude…………

Skriv et svar

Kategorier

