Posted by: guldanden | juli 11, 2007

Ritt B. – Et Fantastisk Brand!

My (pretty) woman Ritt. B. (Rittey blandt venner) er ude i lidt af et stormvejr! Mest af alt fordi den sensationslystne presse endnu engang hæfter sig ved tekniske detaljer i udsagn, Rittey angiveligt skulle have frembragt i lidt af en brandert for nogle år tilbage – muligvis – muligvis ikke – i forbindelse med den sidste kommunalvalgkamp!

Rittey har altid været det socialdemokratiske top brand – hun står for mange københavnere som den ideelle faderfigur – og den position har hun udnyttet. I tidernes morgen fandt Rittey sit indre brand. Hun traf en beslutning, som Hitler med overskægget ville Rittey huskes for noget særligt – derfor har hun lige siden haft håret sat flot op i en stram stram bolle i baghovedet! SÅDAN!

Who gives og who cares anyway om det kan lade sig gøre at få 5000 boliger til 5000 knaster på 5 år! Det var en catchy phrase – en finke af panden, whiskyen kværnede, så længe dén varede, men nu må Rittey og den danske københavnerbefolkning sgu se at komme videre!

Politik handler i sin grundessens om at politikerne giver nogle løfter – løfter, de næppe kan holde på grund af kompromis og yadda yadda yadda – og så skal de bagefter blot være i stand til at give en fornuftig forklaring på, hvorfor det ikke kunne lade sig gøre. Desuden er det formen, der er det vigtige – og man får ikke noget mere mundret end 5000 boliger til 5000 kr på 5 år. Det skulle lige være: 5 svin på det!

Guldanden giver nu et af sine legendariske branchetip! Rittey – det er dit!

20.000 boliger til 20.000 kroner på 2 år! Helt seriøst! WHY NOT??? Man får ikke meget penthouse med spa og jazz for 5000 bobs (med mindre man køber bladet og ikke boligen…). 20.000 dask – den sidder i skabet! Til den pris vil håndværkerne også hellere end gerne rubbe neglene, og så bliver det intet problem at bygge dem på 2 år! Sådan Rittey – take it away. SÅDAN SKAL DET GØRES!

Til gengæld viste Rittey endnu engang, hvorledes hun er sin egen spindoktor og bedste ven på den mest brancheagtige og fænomenale vis: I dagens Berlinger kan vi se følgende damagecontrol:

Journalist: Kan du forstå, hvis dette giver mindelser om Nyrup og efterlønnen og vil blive opfattet som et brudt valgløfte?

Ritt: Det er klart, at jeg i min valgkamp har sagt, at jeg lover vælgerne at der bygges 5000 boliger til 5000 kroner i løbet af 5 år. Og det står jeg 100% ved. Jeg har så sagt, at det kan jeg ikke nå på 5 år. Jeg mener ikke, det er et brudt valgløfte, for jeg siger til vælgerne, at det har vist sig vanskeligere, bla. fordi regeringen har afslået at hjælpe mig til at få nogle billigere grunde. Så det kommer til at tage længere tid. Sådan er den politiske virkelighed.

Der er to rigtig fede kommunikationsvinkler i ovenstående:

1. Det er okay at pisse på sit eget valgløfte, hvis bare man fortæller vælgerne, at det er lige præcis, hvad man gør!
2. Send aben videre (men lad det nu alligevel være en lære til kommende generationer af kommunalpolitikere – regn ikke med at en siddende regering af modsat farve vil hjælpe til, at du overholder dine valgløfter!).

Konklusion: Politik handler ikke om detaljer (- og samme detaljers efterprøvelse). Det handler om at sælge masserne nogle forestillinger. Forestillinger om billige boliger f.eks. Og så må man tage den derfra. Kommunikationsbrancherespekt til Rittey.

Bjarke er over and JaZZ

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Kategorier

%d bloggers like this: