Posted by: guldanden | september 11, 2007

Guldanden lever endnu!

Ja, jeg har været længe væk! Ja, jeg har været i udlandet! Ja, det var dyrt!

Og ja, jeg har været tilbage i nogle dage – men alligevel ude. For en særlig og meget omtalt mediebegivenhed på DR gjorde, at jeg måtte rykke ud med førstehjælp til en gammel ven og mediemakker. Jeppe.

Travemünde og Lübeck. Jeg tog med Jeppe til Tyskland. For at få tankerne i andre baner.

Fuck – kan nogle være nede og vende?

Ja. Bestemt. Det kan nogle.

Jeppe er en af dem.

Nåmen Tyskland var en stor oplevelse for Jeppe, som ikke sådan rigtig har været i udlandet før. Han har måske set udlandet men ikke oplevet udlandet – tragisk – trist nærmest. Så derfor måtte Mr. Cosmopolit – aka. undertegnede – lige guide ham, og vi endte selvfølgelig på et Gasthaus, hvor Jeppe fik en Wienersnitzel mit Pommes und ein halbe Liter Bier.

Jeg tog selv en gang græsk salat.

På vej hjem i bilen havde Jeppe fået alt for meget af de våde varer, så vi holdte ind hos Kai Uwe i Flensborg for at træde naturens veje og tanke lidt ekstra guf.

Mens Jeppe stod og dinglede i køen i store vanskeligeheder, blev han genkendt af et ældre ægtepar i en parallel kø, og da Jeppe opdagede deres skulen, udbrød han: “Sådan skal I sgu ikke tale om AGF!”

Jeppe gestikulerede heftigt. Hvorefter han skulede videre med sit kilo Superpiratos under armen. Christ, der kan man tale om en månesyg fætter.

Jeg købte selv en ramme cola.

“Er vi ikke snart hjemme?”, snøvlede Jeppe med munden fuld af lakrids.

Der blev ikke sagt mange ord over Fyn, men Jeppe havde altid snakket meget, og det elsker jeg ved ham: Han ved til gengæld, hvornår det er tid til at holde mund.

Så over Fyn skruede jeg op for Scissor Sisters, mens Jeppe sov med hagen mod skulderen. Da han tabte kæben og startede snorken, tabte han brillerne.

Jeg samlede dem op og lagde dem i handskerummet.

Jeppe for fa’en. Jeg elsker dig – og der vil komme en Ny Medievirkelighed til dig en dag. Din mediekarrieres Finest Hour er ikke passeret.

Bjarke Guldand

Skriv et svar

Kategorier

