Posted by: guldanden | oktober 13, 2007

Den 11. Time… og Spin!

(—- updatet under kommentarer —-)

Jeg har tit – som erfaren kommunikationsbranchekonsulent – oplevet, at der i forskellige henseender ikke kun er én mulighed, der er ofte flere muligheder for at rykke!

Mads Brügger har nu erkendt sit definitive nederlag og udtrykt offentlig sorryness. Ikke mere statsunderstøttet telefonfis. Ikke mere knallertbenzin i tanken på Mazzys totakt-journalistik. Nu skal der seriøsitet på drengen.

Og vupti! – straks kom belønningen til udbetaling ved Kasse 1! Journalisthøjskolens Pris 2007 – det er satme godt gået, gutter! Lad mig være blandt de første til at gratulere. Modtag branchens respekt – WOW! Men vær klar over, at fra nu af vil alle slikke jeres røv(e). ALLE vil i bukserne på jer, Mazzy. Jeg advarer dig af kærlighed til dig, Mazzy.

Lad awarden være en formaning om ikke at sætte toget i stå. Om at være ydmyge. Om at sætte lyset under en skæppe. For talentet er ikke ubegrænset!

Nu, hvor lukningen med Journalisthøjskolens Pris 2007 har sikret den 11. Time mod omdrejning af nøglen, er det tid til at skue fremad. Jeg har aldrig sagt, jeg har løsning på alle gåder i universet – men jeg kender sandheden i branchen, og det er det, som gør, at jeg hver dag har små runde gulddukater, der ruller direkte ned i spendérbuksen på gode gamle onkel Guldand. Derfor er jeg i stand til måned efter måned at betale mine børnebidrag. Sådan hænger verden sammen. Desværre. Og det må I tænke på, Mazzy! DU har et ansvar!

Tillykke med bogen, i øvrigt! Nogen har fart på karrieren, Mazzy. Husk nu ikke at glemme dine rødder og ægte venner. Hangarounds vil der være nok af. Som f.eks. Kenneth D. Plummer (Obama blandt venner).

Tilbage til Den 11. Time. Skal festen fortsætte, skal I justere konceptet hen mod mere seerinddragelse, et mere jazZet setup og nogle mere upfront’e værter. Kort sagt:

Redningen af Den 11. Time – en femtrinsraket!

  1. Den 11. Time -der er intet catchyness over navnet – ingen appeal, det er crazy – ingen smoothtalking-talkability – ingen JaZZ – whatsoever. Jeg foreslår titelændring. Titlen skal italesætte folkets skjulte længsler OG ikke mindst liderlighed. Der skal være genkendelsesfaktor og spark i
    løgsovsen, så bølgerne slår huller i de små kakkelborde hos Familien Danmark, når de går højt. Jeg har taget udgangspunkt i mit eget name-innovation-module og kommet frem til det nye navn: Den 11. Time og Spin! Eller MC Clemens og Spin. Det kommer an på værtsrollen.
  2. Programmet er fastsat til midnat! Målgruppen er minus afklaret. Hvem vil Den 11. Time egentlig please? Er det truckeren? HIFI-nørden? Er det den den førstegangsfødende? Andenrangsborgeren? C-holdet? For det er ikke branchens konsulenter, det er ikke mediernes high flyers, der kukkelurer kl. Røv. Enhver branchekonsulent med respekt for sig selv sidder naturligvis på Victor, Sebastopol, Pussy G, Det Listige Sted, Ketchup eller Onkel D – skaber netværk! LEVER, FOR SATAN DA OGSÅ. Tag dog og vis showet, mens branchen stadig er hjemme!
  3. Værtsrollen. Værterne er udbrændte (Sårry Mazzy!). Den idealistiske monopol tid er for længst forbi, og i dag har vi også TV2 at vælge, hvis vi ikke er tilfredse. Jo, måske havde Den 11. Time haft konceptuel stringens overfor et mindre kræsent 80’er-publikum. Men det holder IKKE i det nye millennium. Derfor forslår jeg Clement Kjersgaard og MC Clemens i værtsrollerne – en knassprød blanding af top-jazz, humor og selvfedme. Jeg ser programmets navn som afhængigt at afklaring af værtsrollerne. Dvs. programmet også kan bevæge sig han imod en undertitel á lá:
    – Clement og Clemens
    – C&C
    – C&C and Friends
    – Osv.
    – Osv. osv.
  4. Gæster i studiet. GOSH! Helt andre gæster i studiet! Jeg foreslår:
    – Asger A.
    – Morten Albæk
    – Mikael Bertelsen
    – Thomas Larsen
    – Lotte Hansen
    – Jersild
    – Don Ø
    – Qvortrup
    – Hans Engell
    – Thøger
    String Emil
    – Clement K (hvis han ikke bliver vært)
    – Søren Pind
    – Naser Khader
    – Mig
    Disse gutter
    – Tops of the pops!
  5. Indhold. Indholdet skal revolutioneres til at handle om spin, politik, branding, PR, mediesynergi og det at være administrerende direktør i sit eget liv. Det er, hvad folket vil have i dag og i morgen. Kodeord: Spin, form, form, form, politisk proces, personager, mediability etc. etc.

Det var alt for denne omgang. Du ringer bare, Mazzy. Og sorry jeg flashede lukningen af Den 11. Time, før rygtet var skudsikkert. I red stormen af, og det er lækkert at se. Jeg sender faktura!

Guldanden

Update torsdag morgen kl. 5.29:
Mads Brügger: Men Jazzy, det eneste der kan redde den 11. time er at du er med som gæst. Den der har evnen har pligten Jazzy! Du har min mail, så skriv dog til mig.

GuldBjarkes svar er: Mads Bee, kl. 5 om morgenen ligger alle småborgere i drømmeland, så det er lækkert at se dig give den gas som en branchens all nighter. Lækkert program i aftes med ham Bierfyren, BTW, endte I i Nyhavn?? Ja, jeg ved, jeg kan det meste, og ved du hvad, før du ved af det, har du mig i røret på den varme linje. Ved du hvad, Mazzy, nu sender jeg den faktura ATT til dig ude i DR-skuret, og når du har den i hånden, så ringer jeg! Det er et løfte. Mediebranchemand til mediebranchemand. Vi er for fede!
Guldanden

Responses

  1. Men Jazzy, det eneste der kan redde den 11. time er at du er med som gæst. Den der har evnen har pligten Jazzy! Du har min mail, så skriv dog til mig.

  2. Mads Bee, kl. 5 om morgenen ligger alle småborgere i drømmeland, så det er lækkert at se dig give den gas som en branchens all nighter. Lækkert program i aftes med ham Bierfyren, BTW, endte I i Nyhavn?? Ja, jeg ved, jeg kan det meste, og ved du hvad, før du ved af det, har du mig i røret på den varme linje. Ved du hvad, Mazzy, nu sender jeg den faktura ATT til dig ude i DR-skuret, og når du har den i hånden, så ringer jeg! Det er et løfte. Mediebranchemand til mediebranchemand. Vi er for fede!

    Guldanden

  3. he…

    jeg synes det er sjovt… jeg giver den første omgang cosmo, så giver I omgang visitkort… hvis vi klapper hinanden på skulderen er vi venner…

    …Troels

  4. Ja jeg har også altid syntes, at der var en hvis form for negativt ladet karmalov i det faktum, at jeg har en navnebror, som bærer Pias eternavn og så oven i købet ligner Per V, som jeg har battlet i mere end ti år. Hvad f… er meningen ??


Skriv et svar

Kategorier

