Posted by: guldanden | juli 6, 2009

Pind: “Bjarke Guldands portrætbog af mig har Guldstøv i håret!”

Damer og herrer. Så er den gal igen!

Søren Pind (aka Charlie Sticky), hvis personlige og politiske biografi jeg har liggede under udarbejdelse i skrivebordsskuffen til snarlig udgivelse, går bananas på den vilde måde i dette indlæg: “Hvad nu hvis Jønke har ret?”

Svaret er, Søren: Selvfølgelig har Jønke ret. Hvem vil ikke ha ret, svarer jeg?

Siger sig selv. Søren har læst Sengevædernes(TM) såkaldte manifest, men eftersom klovnen som figur kræver den største seriøsitet af sin skuespiller, må jeg dømme, Søren. Og dommen: Dybt seriøst. Og du med, Jønke. Ouuutstanding karrierepleje. I er för crazy, når I hitter the clååbs. Jazztime er anytime. Men Charlie Sticky, god damnit, en lille sidebemærkning fra en ven til en anden i det offentlige rum, vi undertiden har valgt at kalde TV2-News og resten af de sociale medier – bedre kendt som kendis-blogs: Hvor fanden blev vildskaben af? Hvor var du, da vi fejrede årsdagen for dogmepolitikken og resten af De 10 Bud. Jeg sad og suttede i en vanilje-stang sammen med Torsten Schack, som øvbøvede for groft over, at Lucky-dengsen ikke havde fundet en ministerpost til ham – stakkels dreng! Søren for helvede! Hvad blev der af de vilde dage, hvor vi hittede Rønne downtown for hårdt – prøvede at samle tøserne op ved at lokke med en knaldrusten Opel Astra fra midtfirserne. Tja, vi blæste vel bare på det hele, råbte af verden og fyrede Depeche på anlægget. Ring en af dagene, MAestro(TM).

Altimens kører Touren videre. Når alt kommer til alt, er det nice touch. Men indimellem kræver det sin actionpacked opstrammer i Nyhavn. Eftermiddagen gik med at tale ud med Jønke. Få det ud af systemet. Forget. And forgive. At få et interview i hus.

Det gik helt skævt – hvilket kan tilskrives Jønkes sløvhed.

Her følger et delvist udskrift af min interview til Ud & Se med Jønke.

“Jønke, mage til fladpandet nonsens skal man lede længe efter. Sjakal-manifestet?! Samtidig ligner samt lyder du som en debil. Er det helt bevidst – ensige velovervejet? På den korte/lange bane, jazzchamp?”

“Du er tæt på et par flade nu, Bjarke.”

“Jeg leger jo med sproget, små slag… vil du se min mobi…? Den kører med Twitter… se..!

“Oh la la… og den er med farveskærm? Bjarke, jeg sutter mere røv end ZZ Top på et bad trip… nye telefoner kan meget vel være det ansvarlige bud på en løsning af Bandekonflikten. For noget er helt galt.”

“Det kunne jeg ha fortalt jer. Hvad har man venner til?”

“Ikke til at ringe til panserne.”

“Er interviewet ikke slut, Jønke?”

“Interviewet er slut, din lille nar!”

Nu venter Pinds biografis pressemeddelelse på Guldandens lapdog – synes, formuleringen “Pind: Bjarke Guldands portrætbog af mig har Guldstøv i håret!” rykker 100…

Hey! Fuck jer!

Bjarke Guldand

Kategorier

