Posted by: guldanden | juli 10, 2009

Den danske skråstreg franske middelmådighed

Kyllingen!?

Den danske middelmådighed version 2.0 – og den franske med – har netop nået nye højder!

Michael Kyllingen Rasmussen (Chicky Pops blandt venner) skal angiveligt betale en mindre sum tilbage til det franske atletikforbund! At der kun er tale om småknaster, er en anden side af sagen; det og dog stadig princippet, der tæller, boys! 5 mille fra eller til får man ikke meget badebuks for! Anyhoo anytime!

Men hvad fanden går der spliff i, når man ikke længere i ny og næ kan rulle sig en heksebryg, uden at hele kulturparnasset kommer rendende! For helvede .dk! Jeg spiller da heller ikke et parti skak eller uden solide sjusser – faktisk laver jeg heller ikke noget arbejde – eller seriøst arbejde – uden en sidevogn.

Tja. Indrømmet. Det er min dope. Sådan er det!

Et glas heksebryg er en del af branchen, som jeg holder af, og alle i øvrigt kender til! Men Kyllingen, han er bare little league, gi nu drengen fred. Lad nu gøgleren gøgle, thi det er det, gøgleren kan!

Faktisk gider jeg slet ikke at se Touren, hvis ikke feltet er rocker-dopet. Ellers går sporten fløjten! Det ender med, at Lance ødelægger det hele med sin se-mig-se-mig-jeg-lever-af-kakaomælk-stil. Det er fanme sørgeligt. Først var det Brix, så Lars Lucky dernæst kom Morten Lucky og nu Kyllingen. Det hele ender sikkert med, at man heller ikke må nive sig et ordentligt skud stægt flæsk som borgmester – God danmit sådan er verden jo – lad os nu lige stoppe op og slappe af du øjeblik inden vi lukker branchen helt!

Middelmådigt. Middelmådigheden er lige præcis Problemet (TM) i det moderne Danmark, som jeg ser det. Det her land er ikke stort nok til de super-kreative iværksættersjæle.

Sådan er det bare. Der er jeg sgu enig med Morten Albæk.

Nu annoncerer Kyllingen så sit comeback. Ikke i Paris. Ikke i New York. Men til gadeløb i Kjellerup.

Ja, okay så. Støvet pustedes af Guldbjarkes gamle globus. Den svigter aldrig.

Kjellerup?

Bjarke Guldand

Skriv et svar

Kategorier

