Posted by: guldanden | juni 13, 2011

Søren Kørvel og Marlene Halv-vind

Udover det faktum, at Marlene Wínd, når hun er på Live i på TV2 Niws, ligner Ellen Trane Nørbys onde storesøster, så må denne blog rette sig mod det faktum, at den politiske/kendis-debat har taget nye virkemidler i brug.

Dansk politiks enfant terrible, Søren Pind (Stadig Charlie Sticky blandt venner), har valgt at gå direkte efter benene på Marlene Wind. Søren Pinds angreb er timet og tilrettelagt ned til mindste detalje og varsler en helt anden form for modenhed i det politiske/kommunikationsbranchen.

Læs i øvrigt: Pind kalder professor øgenavn.

For det første vælger Søren Pind at angribe fra Facebook under overskriften ”Jamen jeg skriver jo blot til mine venner!”.

For det andet holder Søren nogle psykopat-voldsomme fødselsdagfester for de allernærmeste 600 venner, og det er selvfølgelig fordi alle kender alle i den politiske branche! Han behøver ikke udtale sig offentligt til medierne eller bruge sin halvsløje særlige rådgiver. Næ, han bruger Fæsen. Det er folkeligt, det er elegant og det er ikke uden charme.

Jeg har i årevis har talt om: Personen og ikke indholdet. Derfor er det eneste rigtige at gøre at lave sjov med Marlene Winds navn. Det er sjovt og har den samme morsomhed, fandenivoldskhed og finesse som sange af Charles Asnavour har for musikken. Alligevel synes jeg, der er uprøvet potentiale i Marlenes navn. Hvorfor ikke sætte trumf på med Marlene Slip-en-Wind, Malene Wind-bøjtel, eller Marlene Wind-og-Skæw etc. etc.

Ha ha.

Men Marlene svarer tilbage i en halvsløj indsats på TV2 Niws med udtalelser som:

  • “Jeg bliver stoppet på cykelstien af folk, der kommer op og siger – før forstod jeg ikke EU – men det gør jeg nu!”
  • “Nogle gange er man nødt til at droppe mellemregningerne”
  • “Vi er kommet dertil, hvor vi stiller spørgsmål ved om vi skal overholde reglerne i det internationale samfund”
  • “Jeg ved ikke, om de forventer at jeg vil stikke piben ind”
  • “For mig handler det om faglighed, og det handler om substansen”
  • “Jeg kan ikke lide politik med et glimt i øjet”
  • “Jeg har ondt i røven”
  • “Jeg er fuldstændig politisk uafhængig”’
  • “Jeg lider af helårs-snue, men Pfizer Inc. har som en global forskningsbaseret medicinalkoncern mange sobre produkter, der kan hjælpe mig”
  • “Ytringsfrihed mig her og der”
  • “Hell yeah!”

Man skal bare passe på med det med navnene. Når man drikker alkohol, risikerer man at blive fuld – som min gode ven og branchekollega Michael Kristiansen plejer at sige, efter han har bøvset hovedrettet op i en porcelænstelefon!

Søren Pind er jo heller ikke et almindeligt navn som eks. Guldbjarke, Camre, eller Aurvig-Huggenberger eller Messerschmidt. Derfor tror jeg også vi kan forvente at modangreb fra Marlene Wind i stilen med: Søren Kørvel, Søren Kæp, Søren Gulerod, Søren Kussekræs osv. osv.

/Guldanden

 

Kategorier

