Posted by: guldanden | juni 16, 2011

Den perfekte lørdag

I lørdagens udgave af Berlingske beskriver Maya Albana (Muffe blandt venner) sin perfekte Lørdag. Denne lille solstrålehistorie fungerer som et helt fantastisk afsæt til at fortælle om en lille dokumentar film som handler om hende selv. Personlig branding og reklame – købt og solgt på én og samme tid! SÅDAN MUFFE.

Udover at være et godt eksempel på hvordan man sælger sig selv til relevante omgivelser og målgrupper og samtidig pakker det virtuost ind i ”man må godt pleje sin last på den perfekte lørdag”. Sidstnævnte glider blødt over i en herlig product placement af Hansens Is og ikke mindst hjerteveninden Camille Jones (kimmy) blandt venner.

Tidligere har jeg været yderst  imponeret af Peter Tanevs evne til at dukke op i Se og Hør og ikke mindst hans flotte håndtering af sin bedstemors 90 års fødselsdag, hvor han inviterede pressen/Se og Hør indenfor for netop at fejre det sammen med hende. At det hele samtidig på et personligt plan er knald-sympatisk, lige i bedstemorens ånd OG karrierefremmende gør blot situationen til en klassisk win-win-win.

Men tilbage til fænomenet den perfekte Lørdag. Jeg vil prøve at dele med jer branchedrenge og piger derude, hvordan min egen perfekte lørdag ville være.

PERFEKT LØRDAG – BJARKE STYLE

På den perfekte lørdag vil jeg rulle ud af sengen, når jeg ikke længere kan holde urinen indenbords. Med den ene hånd hvilende på væggen bagved toillettet vil jeg tømme min blære. Dernæst vil jeg prøve at falde i søvn igen, mens jeg tjekker telefonen for beskeder og surfer min indbakke. Når jeg så erkender, at jeg ikke kan sove mere, vil jeg gå ud til barskabet og hælde et glas Gammel Dansk™ op, jeg vil sætte lidt vand over til et samtidigt skudt neskaffe™. Mens jeg nyder GD og IK vil jeg sætte mig til at læse Berlingske™, Børsen™, JP™ og få mig et billigt grin over mine kommentator-kollegers amatørisme.

På denne perfekte lørdag vil jeg tage mine hvide adidas™ sneaks på og cruise ned på den lokale for at kører et par enkelte ™ med gashåndtag og sidevogn. Som i ved: Uden mad og drikke……

Dernæst vil jeg skyde SMSer på iphonen™ til folk og røvere og branchefolk og sætte gang i en piratfest i downtown KBH™. Når vi så er samlet vil jeg drille Mogensen™, som jeg plejer at gøre, med hans helt ustyrlige 90’er garn. Jeg vil finde Hans Engell™ og Thomas Larsen og sige at det er fanme er flot at de fortsat kan holde på deres job, med så mange fejlskud. VIRKELIG!

Selvfølgelig er det er jo en kendt branchetendens – ingen behøver at have ret, ingen behøver ramme plet, vi er alle eksperter i at spise hindbærsnitter og smile tandpastasmil samtidig. Ingen holder nogen op på det de siger. Hvorfor skulle de også det? Ingen har godt af FOR kritisk journalistik. Hvis journalister eller folk i øvrigt endelig gjorde det, ville branchen ikke være der. Hvem regner i øvrigt overhovedet med at en kommentator har/får ret – ikke særligt mange?!

Nå men herfra og resten af den perfekte lørdag igennem handler det om at hamre igennem og måske slå et smut forbi Trykbar ™, Karriere bar™ og Café Den Gyldenblonde™. På et eller anden tidspunkt vil Kristiansen og jeg ende i håndgemæng, det plejer det, men på den gode måde, hvor man med et par blå øjne og blodnæse omfavner hinanden og siger ”Du er en RocknRolla!”.

Inden jeg afslutter den perfekte lørdag, som undervejs er blevet til den perfekte Søndag vil jeg slå et smut forbi Burgerking – ikke McDonalds. Nive en dobbelwhoppercheese med ekstra pomfritessauce og dernæst sætte mig ud i min limocab til min branchegroupie (aka receptionist fra et eller andet reklamebureau, jeg ikke kan huske navnet på) og hjem knalde igennem og ellers bade hovedet i Evian.

En i øvrigt helt overset pointe i Maya Albanas perfekte lørdag? Hvem knalder IKKE på sin perfekte lørdag?

Sådan!

/Guldanden

Kategorier

