Posted by: guldanden | juni 18, 2011

Så’ der Guldand på Niws!

Tænd for News i aften og se mit interview med Charlie Sticky aka. Le Soeren Pind!

For dem, som ikke venter, til kaffen er kold, bringer jeg her et uddrag af vores snak.

Bjarke Guldand:

Charlie, fortæl, hvad du mener om dansk politik skråstreg alt det andet. Hvem er, lige nu i dansk politik, dem med bukserne på. Hvem har guld i banken?

Søren Pind:

Jamen gerne. Det er vigtigt for mig at sige, at det centrale i relation til mig og politik er sammenhængen mellem person, grundholdning og værdier. Men når folk går over stregen, og på en måde er ude af banen, så siger jeg jo stop. Jeg vil ikke mere. Det er ikke derfor, jeg gik ind i politik.

Bjarke Guldand:

Indeed. Og for mig at se handler det om at få noget på den dumme, og det har du spottet. Men hvor står du i forhold til folk, som går ind i politik for personlig vindings skyld?

 

Søren Pind:

Det har jeg det rigtig godt med, og jeg har intet imod det. Spørgsmålet er, hvordan man går ind henne. Ser du, jeg siger som John Wayne: If you can’t join them, buy them!

Bjarke Guldand:

Dig og Jarl Cordua (Karlen) går jo way back! Sammen har i i de unge dage taget tidligere Borgmester Bente Frost ud på en køretur, da i rykkede forrest bussen med stemmer fra VU. Hvor meget af den tidligere gunslinger-stil er der tilbage i ”Pinden”?, hvor er denne fandenivoldskhed, som prægede de unge år og var med til at cementere din status som lige dele skørtejæger og lommeuld hos erhverslivet? Hvor er de timer blevet af, hvor Jarl og dig sad og nød en Von Oosten i tvivlsomt selskab på Toga Vinstue? Tør du stadig se dig selv i øjet, nu hvor politikken er blevet endnu mere hård og grov i tonen, end den gang man kunne købe 100 VU’ere for et par fadbamser? Hvad blev der er drømmene? Fik du læst Stig Tøfting erindringer? Hvorfor har hverken dig eller Marlene Wind fortalt befolkningen sandheden om den gang i var uforsigtige og kom til at knalde til en af Henrik Sass utallige ”Diskosøndage”? Hvorfor indrømmende du ikke at det var dit Stash Birthe ( BIG MAMMA) Rønn Hornbæk havde haft næsten i,  da der var coke på Christiansborg? Hvor er den gamle Søren Pind henne?

 

Søren Pind:

 Jeg synes du prøver at tegne et billede som under nogle andre forudsætninger og med et andet persongalleri ikke havde været sandt. Jeg synes du prøver insinuerende at påstå at der skulle være noget underlødigt i at have mange venner – det er der ikke. Og hvad Marlene Wind og jeg angår, så var vores lille sidespring på et tidspunkt i vores liv, hvor verden vendte ryggen ti.l Og hvis du tror min insisteren på at komme hendes forskerkarriere til livs har noget som helst at gøre med følelsen af at være forsmået – så må du længere ud på landet med den Snak. Jarl Cordua og jeg har i øvrigt aldrig lavet den påståede treesome du refererer til – det blev ikke til noget selvom vi havde drukket tæt og sunget Charles Aznavour for tøsen en helt aften. I dag ser jeg ikke på Jarlen på samme måde – han er i mine øjne ikke så stærk som tidligere – hvilket måske skyldes det faktum at han er købt og solgt. Det er jeg naturligvis også selv, men det er der, som jeg har påpeget utallige gange og som Grundtvig ikke mindst skriver om, ikke noget galt med. Han er kommet videre – jeg er kommet videre. Stig Tøfting Erindringer er blandt de stærkeste, jeg har læst –stærkere end Ronald Reagans – men ikke ligesåstærke som Kurt Thybos: Kurt – En Storyteller – Det bliver ikke bedre end den!  

Bjarke Guldand:

Du er jo en kunstner! – Nu taler du jo meget om Grundtvig og han var helt sikkert en af sin tids store champs. Men tror du ikke også at man skal lade ham blive i den tid? Han har vel ikke så meget at byde på i forhold til web 3.0 eller Dk 2.0 eller bycykler for den sags skyld eller pointregler, kvoteordninger en insiteren på at købe jakkesæt hos Gab?

Søren Pind:

Det er måske at trække den lidt langt? Men der er ikke nogen som Grundtvig der kan krydre en grundlovstale eller sweettalke trusserne af branchegroupie.

Bjarke Guldand:

Ja du har fået ny kæreste

Søren Pind:

Det kan vi godt kalde hende, men vi har et meget åbent forhold!

Bjarke Guldand:

Når jeg siger Københavns Fremtid eller NCC, hvad siger du så?

Søren Pind:

Jeg siger: Den gode gamle if-I-scratch-your-back-you-scratch-mine er sådan set ikke så dum. Det er jo det, sammenhængskraften i samfundet består i. Og sund fornuft – når man tænker efter.

Bjarke Guldand:

Word.

Søren Pind:

…..

Bjarke Guldand:

Du har et glasøje – har det noget med Rødhætte & Ulven at gøre? Og har PriceWaterhouseCoopers været inde over den beslutning? Jeg mener: Det er jo godt set!

Søren Pind: Absolut ikke.

Bjarke Guldand:

Tak for det. Vil du ha’ en bajer?

Kategorier

