Posted by: guldanden | juli 25, 2007

Asmaa, Carlsberg og Tour de France!

Hetzen mod Asmaa Abdol-Hamid vidner blot om en medievirkelighed, der rykker af sporet i en grad, der vil få DSB til at sige – ”Det er godt nok rykket af sporet”.
Nu kender jeg Asmaa særdeles godt fra min tid som kommunikationsbranchekonsulent i DSU. Assy H (blandt venner) VAR og ER en pige med ben i næsen og dynamit i røven. Hun var ikke for fin eller fornem til at stikke én high-five og det, der er værre, hvis omstændighederne var til det – og det var de nogle gange. Det med at Asmaa ikke vil give hånd er blot endnu et medieskabt rygte og sindssyg myte – jeg har tidligere kommenteret på de syge, syge rygter, der eksisterer i medievirkeligheden – Assy H er blot endnu et offer – et nummer i rækken.

asmaa01

Alligevel har Asmaa – trods bad publicity – formået at vælge parlamentarisk demokrati, still going strong som hardcore political masterbrand. En art selviscenesættelsens mester, hvor der appeleres lige godt til fundamentalistiske imamer såvel som til hattedamer i Hellerup. Hendes udtalelser om at danske tropper må æde bly i Irak er faktisk slet ikke en finke af panden – men blot en spejling af Asmaas politiske selvbranding (den såkaldte zen-motorvej mod bedre selvbranding). Der rykkes alvorligt på flere banehalvdele, på den lange bane – på den korte bane. Hovedfeltet rykker, Asmaas højreben vibrerer, og reklamebranchen har set det Michael Rasmussen’ske udtryk i Asmaas øjne: En usleben diamant, en coming man, et crossover megabrand.

Asmaa rykker så kraftigt, at Carlsberg har fået øje på hende og hendes værdier, fordi de stemmer overens med Carlsbergs de facto-opgør med tøffelkulturen blandt unge danske mænd og prøver at bringe homoforskrækkelsen ind i Web/Reality 3.0. Asmaa og Carlsbergs sommerkampagne er to sider af samme sag: Det metroseksuelle er på vej UD!

carlsberg02

Opgøret med de metroseksuelle værdier er i opmarch! (c) Carlsberg.dk

Derfor har Asmaa også valgt at skrotte det religiøse dogme vedrørende indtagelse af flæskesvær. Nu slubrer hun de små fedtede med velbehag for at bevise, at hun ikke er underlagt hverken politisk come-il-faut-nesse og religiøse autoriteter, som hun vælger at tale midt imod.

Jeg kunne godt tænke mig at se, at Carlsberg gik hele vejen. Ringede til Asmaa – “Hej Asmaa, har du lyst til at reklamere for Vores Øl og samtidig booste dit eget mega brand som en anden Annette Heick?” – og gav hende den store check for at overtage over-vatpikkens rolle i Carlsbergreklamen.

Asmaa ville stå foran den sydende grill, grinende og med overskud: “Kom nu ind i kampen! Det er ikke for ingenting, jeg æder alle de pølser og bøffer til Vores Øl. Uden de proteiner, der er i pølser og bøffer, ville mine muskler svinde ind, jeg ville blive slap – og en dag ville jeg måske ikke være i stand til at bælle Vores Øl længere! Er det sådan, vi vil ha’ det? Vel er det ej. Kom nu ind i kampen!” – ville Asmaa sige.

carlsberg01

Sådan. Bare med Asmaa. (c) Carlsberg.dk

Det er nok det helt rigtige tidspunkt at løfte sløret for øfdyrenes betydning i religion! Øfdyret er jo den væsentlige, selvom der er meget most kyllingeskrog i pølser. Men det er der jo ikke i Vores Øl! Og i Carlsbergs opgør med den slatne mand, dødsstraf og Søren Pind-typer er der ikke tid til ikke at produktudvikle. Det er IKKE et issue. Derfor må man tage ved lære af cykelsporten, som i dén grad formår at sætte fokus – idéudvikle osv.

Se bare et eksempel fra dagens Tour de France:

“Jeg har hørt, at jeg har modtaget min fars blod i en transfusion. Det er absurd – for havde det været hans blod, var jeg testet positiv for vodka”, slutter Vinokourov.

Vodka er helt klart fremtidens røde blodlegemer. Sådan Vino – ærgerligt at du skulle ofres på selvretfærdighedens alter!

Bjarke Guldand


Kommentarer

  1. […] Asmaa, Carlsberg og Tour de France! ? Guldanden Netv?rker 24-7-366! Asmaa, en drengerøv (tags: guldanden asmaa, branding, carlsberg) Tags: No Tags […]

  2. “Hendes udtalelser om at danske tropper må æde bly i Irak er faktisk slet ikke en finke af panden – men blot en spejling af Asmaas politiske selvbranding”

    Eeh, hvad skal det sige? At de er helt optimale og sælger et sobert budskab? Det håber jeg dæleme ikke. Relativisering af reaktionære teukrater er noget af det farligste der kan finde sted på venstrefløjen. Jeg foretrækker analyser som flg.:
    http://www.ateist.net/artikel/fundenh.html


Skriv en kommentar

Kategorier