Posted by: guldanden | juni 5, 2007

Guldanden rapper II

Det er offentligt kendt, at jeg i fritiden laver raptekster om medievirkeligheden, politisk kommunikation og branding. Ofte tænker jeg, når jeg holder for rødt på Københavns indre bys regnvåde gader: Hvorfor proppe en kassette med Sko/Torp på stereoen, når bilens blikæske er den perfekte ramme for mit selvgjorte, oralt bårne beat? Nogengange håber jeg på rødt lys, eller jeg smutter en overflødig omgang rundt om en boligkarré for lige at få afterburneren med. For lige at runde af. Finpudse en enkelt detalje.

Dette rap hedder bare Den nyeste medievirkelighed efter Ny Alliance, Bjarne Riis og Danmark – Sverige. Det går ud til alle piger. Og Christian Poulsen.

Chrille P(eee)! Dit gear stritter uuud!

(…beat…)

Chrille P(eee)! Dit gear stritter uuud!

(…beat…)

Man ka’ si’ Chrille P: 3 – 0 (nuuul)

– som man gør med kommunikationsbranchelir i WEB 2.0 (nuuul) 😎

Gi’ ham dog en chancøøø

– lissom Ny Alliancøøø 😀

– i en barsk branchøøø

– eller tag revanchøøø

… Over Sverige. En anden gang. Næste gang. Der kommer altid en sporvogn, en pige, til… YEAH!

(c) 2007 Bjarke Guldand Andersen 

(- sidste strofe udtales i Onkel Danny-stil. Lakonisk, nøgternt)

Bjarke Guldand


Skriv en kommentar

Kategorier